Penyelesaian Asli Untuk Loya

Penyelesaian Asli Untuk Loya

Loya adalah rasa ketidakselesaan di dalam perut yang boleh menyebabkan pening dan muntah-muntah. Ia boleh mempunyai pelbagai punca termasuk sakit, mabuk, tekanan, kehamilan, migrain, sistem toksik, selesema, vertigo, terlebih makan, mabuk, keracunan makanan, pengambilan alkohol yang berlebihan, keletihan haba atau terdedah kepada udara tidak sihat. Ia juga boleh menjadi kesan sampingan kemoterapi allopathic dan dadah.

Keterukan gejala loya boleh berkisar dari ringan kepada melemahkan dan ia boleh menjadi kronik.

Konvensional rawatan allopathic untuk loya secara umumnya melibatkan preskripsi ubat-ubatan. Tetapi, terdapat banyak rawatan alternatif yang mudah yang anda boleh cuba untuk menamatkan loya yang biasanya lebih murah dan melibatkan sedikit, jika ada, kesan sampingan.

Merangsang titik tekanan pada setiap pergelangan tangan. Mencari titik di tengah-tengah pergelangan tangan anda pada jarak tiga lebar jari dari cincin di mana anda menyertai lengan tangan anda. Pegang setiap titik dengan ibu jari anda selama 10 hingga 15 minit. Sesetengah orang menggunakan band akutekanan. Ini adalah gelang yang diperbuat daripada getah yang direka untuk meletakkan tekanan pada titik akutekanan yang melegakan loya.

Jika anda sering mengalami loya, membawa botol kecil pudina minyak pati dengan anda. Menyedut minyak pudina boleh berhenti loya serta-merta. Cuba meletakkan beberapa titik pada sapu tangan dan mengambil menghidu apabila perlu.

Nikmati Altoid yang kuat atau gula-gula lain yang dibuat dari minyak pudina nyata. Peppermints sering diberi selepas makan penghadaman pembantu. Peppermint adalah baik untuk merawat loya yang dikaitkan dengan masalah resdung dan sakit kepala yang berkaitan.

Minum secawan pudina, halia atau teh jintan manis. Untuk membuat teh halia segar, halus cop sekeping akar halia, letakkan sudu dalam cawan air mendidih dan biarkan ia curam selama lima minit.

Ada sekeping gula-gula halia. Ia adalah item popular dalam barangan runcit Asia dan gula-gula halia semakin meningkat dalam populariti dalam kesihatan yang mementingkan kedai-kedai runcit Amerika.

Minum arak halia nyata. Halia perasa tiruan tidak akan mempunyai kesan yang sama.

Root beer dibuat dengan sarsaparilla sebenar boleh mengurangkan loya sebagai gula-gula kehendak likuoris yang mengandungi akar likuoris nyata.

Dalam kes-kes ringan, cuba mengamalkan makan sekeping roti atau keropok soda beberapa.

Larutkan 1 sudu teh baking soda dalam lapan auns air dan perlahan-lahan menghirup ia.

Mengambil dos taraf homeopati Nux Vomica di 12C atau 30C potensi. Ia adalah sangat membantu dalam kes-kes senak akibat berlebihan.

Berhati-hati dengan mana-mana gejala-gejala lain yang mungkin mengiringi loya. Loya biasanya agak tidak berbahaya, tetapi ia boleh menjadi tanda-tanda masalah kesihatan yang lebih serius yang lain, terutamanya jika ia berterusan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar