Licorice, Anise dan Adas - Kelebihan dan Bagaimana Mereka boleh ditukar ganti

Licorice, Anise dan Adas - Kelebihan dan Bagaimana Mereka boleh ditukar ganti

Walaupun terdapat beberapa persamaan dalam rasa dan aroma antara likuoris, anise dan Adas, kedua-dua kedua tidak berada dalam keluarga yang sama. Anise dan Adas adalah berkaitan antara satu sama lain, walaupun. Mereka adalah ahli-ahli lobak (Umbelliferae) keluarga.

Jika anda pernah melihat likuoris, anda akan melihat bahawa terdapat likuoris merah dan likuoris hitam. Peluang yang baik, merah itu dibuat dengan anise. Banyak jenama likuoris hitam juga menggunakan herba ini lebih ringan, disebabkan oleh langkah berjaga-jaga banyak, kesan sampingan dan interaksi akar likuoris boleh menyebabkan. Berikut adalah sedikit maklumat tentang mereka dan bagaimana ia digunakan dalam ubat-ubat herba.

Anise: Dalam masakan, ini digunakan terutamanya untuk pencuci mulut. Ia telah digunakan untuk pelbagai sebab-sebab dari zaman Mesir Purba. Ia baik untuk pencernaan dan aduan pernafasan. Ia boleh digunakan pada kanak-kanak untuk masalah ini. Beberapa produk penjagaan kulit juga menggunakan anise juga.

Adas: Jika anda bau perisa Itali, anda boleh mengesan bau yang lemah likuoris. Itu akan menjadi Adas. Daun dan benih boleh digunakan sebagai perasa, dan mentol adalah sayur-sayuran kegemaran. Sebagai ubat herba, Adas digunakan dalam cara yang sama seperti anise. Walaupun ia boleh menggalakkan pengeluaran susu, ia adalah bijak untuk mengambil sekiranya anda tidak menyusu. Ia diketahui menyebabkan masalah neurologi yang serius pada bayi apabila ibu minum teh Adas.

Licorice: Walaupun anise dan Adas adalah biennials, likuoris saka. Akar dan kulit dalaman adalah bahagian yang berguna, dan ia telah digunakan untuk beribu-ribu tahun. Ia merupakan pemanis semula jadi, jadi kadang-kadang termasuk dalam persediaan herba untuk topeng rasa yang tidak menyenangkan. Ia kot apa sahaja yang ia menyentuh, jadi ia sering digunakan untuk sakit tekak, batuk, sakit perut dan ulser.

Malangnya, ia mempunyai banyak masalah. Ia boleh meningkatkan tekanan darah, jadi jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, tidak menggunakannya atau makan makanan berperisa dengannya. Pemanis boleh menyebabkan masalah untuk pesakit kencing manis, juga.

Sentiasa periksa dengan doktor anda sebelum memulakan program tambahan baru. Jika anda mempunyai keperluan diet khas, anda mungkin ingin bertanya mengenai herba untuk kedua-dua makanan dan sebagai ubat rumah penyembuhan. Jika doktor anda tidak biasa dengan mereka, meminta untuk dirujuk kepada pakar pemakanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar