Ketiak Berpeluh berlebihan - Tutup Sehingga peluh Or Pakai Pakaian sejuk untuk Elakkan peluh?

Ketiak Berpeluh berlebihan - Tutup Sehingga peluh Or Pakai Pakaian sejuk untuk Elakkan peluh?

Jika anda telah mengalami peluh ketiak dan rasa malu yang dikaitkan dengannya, maka anda mungkin mempunyai perbahasan ini. Anda bertanya kepada diri sendiri, "Adakah saya memakai pakaian yang akan menutup masalah berpeluh saya atau saya memakai pakaian yang mungkin menjaga saya sejuk jadi saya berpeluh kurang?"

Manfaat dan negatif menutup.

Jika anda telah benar-benar dilindungi sehingga peluh ketiak anda, anda akan berpeluh, tetapi anda tidak perlu bimbang tentang hal itu. Terdapat kebimbangan yang berkaitan dengan berpeluh. Seperti yang anda berpeluh anda menjadi lebih cemas dan ini akan menyebabkan anda berpeluh lebih. Mempunyai perasaan yang tenang mengetahui orang tidak akan melihat peluh ketiak boleh mengurangkan berpeluh tetapi pakaian tambahan untuk topeng peluh mungkin menambah kepada masalah ini. Isu di sini ialah bau. Jika peluh bertopeng dengan betul, masih boleh menjadi masalah bau peluh yang menyerap ke dalam pakaian.

Manfaat dan negatif pakaian sejuk.

Pakaian sejuk boleh membuat anda daripada berpeluh sebanyak dan akan membuat anda berasa lebih selesa sekurang-kurangnya dalam hal yang bukan panas. Tidak akan rasa tidak selesa tertanya-tanya jika orang lain melihat apa-apa tanda peluh di ketiak anda. Jika anda hanya boleh berehat, kebimbangan itu tidak akan menghasilkan peluh lebih, tetapi bagi sesetengah ini agak sukar. Oleh kerana terdapat peluh kurang dengan kaedah ini akan ada bau kurang.

Apakah pilihan lain?

Terdapat pengawal peluh ketiak atau perisai. Ini bukan sebagai besar sebagai sweater longgar atau undershirts tambahan. Mereka boleh membantu menyerap peluh tanpa haba tambahan. Satu lagi pilihan adalah untuk hanya membawa jaket ringan dengan anda ketika memakai pakaian sejuk. Jika anda menjadi malu, hanya menutup. Dengan cara ini anda tidak perlu menjadi sangat panas sepanjang masa semasa anda berada di luar.

Pantas Anti-peluh Tips.

Minum banyak air sepanjang hari. Mandi dengan air sejuk sebelum keluar boleh membantu mengurangkan suhu badan. Hanya memakai deodoran atau antiperspirant selepas ketiak benar-benar kering berbanding dengan apabila ia masih basah keluar dari bilik mandi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar