Jet Lag Pemulihan semula jadi

Jet Lag Pemulihan semula jadi

Bagi kita yang bernasib baik untuk perjalanan, jet lag boleh menimbulkan masalah besar. Ia biasanya mengambil masa sehari suntuk untuk mendapatkan kembali daripada perjalanan udara apabila anda melalui walaupun satu zon waktu. Dua hari untuk dua zon masa, dan lain-lain Melangkah timur ke barat adalah lebih mudah pada badan anda dari barat ke timur. Jika anda sedang terbang timur, terbang awal; apabila menuju barat, terbang lewat. Ia seolah-olah terbaik untuk merancang untuk tiba di destinasi anda pada waktu petang. Berikut adalah beberapa ubat semula jadi yang mungkin membantu masa depan anda terbang.

Alkohol adalah salah satu daripada Dehydrators paling berkuasa ada. Dan, hanya terbang di kapal terbang adalah dehydrating. Dan, dehidrasi akan membuat jet anda ketinggalan lebih teruk! Jangan minum minuman beralkohol manakala udara. Cuba air dan jus, sebanyak yang mungkin. Saya tahu - banyak lawatan ke tandas. Nah, berjalan naik dan turun lorong akan membantu menyegarkan dan menyediakan anda untuk zon masa baru anda.

Beberapa hari sebelum terbang, cuba ginkgo-hawthorn berwarna, berikutan dos pada label.

Cuba melatonin - mengambil 1/2 hingga 1 mg melatonin betul sebelum menaiki pesawat. Tanya doktor anda untuk memastikan, kerana orang yang mempunyai tekanan darah tinggi atau penyakit jantung tidak perlu mengambil melatonin.

Jika boleh, sebaik sahaja lembaga anda kapal terbang, menetapkan jam dan minda anda ke semasa destinasi tiba anda. Sebagai contoh, jika anda menaiki kapal terbang itu pada pukul 7 malam di New York menuju ke London, di mana ia adalah 01:00, cuba untuk tidur dengan segera. Jika anda sedang terbang lewat malam itu dan ia sudah siang di destinasi anda, cuba untuk berjaga semasa penerbangan.

Anti-Jet Lag Diet:

Jabatan Tenaga Argonne National Laboratory dibangunkan diet ini untuk membantu pengguna udara cepat menyesuaikan jam dalaman tubuh mereka 'zon masa baru. Mulakan program ini tiga hari sebelum hari berlepas.

Hari Pertama: Makan sarapan yang tinggi protein dan makan tengah hari, kemudian makan malam karbohidrat yang tinggi (tiada daging). Anda boleh minum kopi hanya 3:00-5:00.

Hari Kedua: Makanan ringan sepanjang hari, salad, sup ringan, buah-buahan dan jus. Kopi lagi hanya 3:00-5:00.

Hari Ketiga: Ulang hari pertama.

Hari Empat: Berlepas. Jika anda perlu, mempunyai minuman berkafein pada waktu pagi dalam perjalanan ke barat, atau 06:00-23:00 jika perjalanan timur. Mempunyai buah-buahan dan jus sehingga hidangan pertama anda. Waktu makan pertama anda bertepatan dengan waktu sarapan pagi di destinasi anda.

Tidur di atas kapal terbang sehingga masa sarapan biasa destinasi anda, NO masa lain (ini penting). Apabila anda terjaga, makan, sarapan protein yang tinggi yang besar. Berjaga dan aktif. Jika anda terus makan pada hari itu mengikut waktu makan di destinasi anda, anda perlu berada dalam penyegerakan apabila anda tiba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar